Handelsbetingelser
Oekoladen.dk ejes og drives af Økoladen ApS.
Info om Økoladen:
Økoladen ApS
Ugledigevej 95, Ørslev
4760 Vordingborg
Email: kundeservice@oekoladen.dk
Telefon: 55 89 32 12
CVR: 59 70 28 15
Betaling
Økoladen modtager betaling fra privatkunder med alm. betalingskort, mobilepay og forbrugsforeningskort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Økoladen krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
Priser
Alle priser i webshoppen er i danske kroner (DKK). De viste priser inklusive moms.
Levering
Vi vil i de fleste tilfælde kunne sende varerne 1-2 dage efter din bestilling. Ved sæsontravlhed kan der i nogen særlige tilfælde gå 5-6 hverdage fra ordretidspunktet.
Økoladen sørger for levering med Post Danmark (medmindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen.
Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering.
Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.
Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost.
Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.
Økoladen kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Økoladen naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Bornholm og visse småøer kan i nogle tilfælde vare 2 dage. Økoladen tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.
Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet uden særskilt aftale.
Fortrydelsesret:
Da chokolade er en fersk fødevare, der hurtigt bliver forringet, er chokolade ikke omfattet af fortrydelsesretten, jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 1, nr. 4.o
Økoladen yder reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl der opstår som følge af forkert opbevaring hos kunden, eller lignende. I forbindelse med reklamationssager afholder Økoladen rimelige udgifter til returnering.
Opbevaring:
Vi anbefaler, at vores varer opbevares mellem 11 og 18 grader.
Reklamation og varereturnering:
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Økoladen ApS
Ugledigevej 95, Ørslev
4760 Vordingborg
Email: kundeservice@oekoladen.dk
Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Klageadgang
Hvis De ønsker at klage over en vare eller et køb, skal de rette henvendelse til mail@oekoladen.dk. Her sidder vores kompetente medarbejdere klar til at hjælpe Dem.
De kan også benytte nedenstående link som er EU-kommissionens online klageportal. Denne benyttes dog primært hvis du har bopæl uden for Danmark. Linket findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Refusion:
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker ved tilbageførsel til det anvendte betalingskort.
Handelsbetingelser Abonnementsprodukter:
Disse handelsbetingelser (“Handelsbetingelser”) gælder, når du opretter et abonnement via vores hjemmeside www.økoladen.dk.
Når du opretter et abonnement, skal du samtidig acceptere Handelsbetingelserne. Du opfordres derfor til at læse Handelsbetingelserne grundigt igennem, inden du opretter et abonnement. Vi forbeholder os retten til at ændre Handelsbetingelserne. Varsling af ændringer vil ske i overensstemmelse med gældende regler. Du kan til enhver tid læse den nyeste version på www.økoladen.dk. Hvis der sker ændringer i dit abonnement, sender vi selvfølgelig en e-mail til dig.
Dit Abonnement:
Du opretter dit abonnement via vores hjemmeside www.sw16389.smart-web.dk. Du skal vælge hvilken kasse du ønsker. Herefter modtager du en kvittering på dit valgte abonnement via den e-mail, du har angivet. Dit abonnement er fortløbende og fornyes automatisk hver d. 1. i hver måned.
Bestiller du t.o.m. d. 15. i en måned sender vi din første kasse 1-3 hverdage efter din bestilling. Herefter modtager du den efterfølgende kasse i starten af den kommende måned. Eksempelvis: bestiller du d. 12. januar afsender vi din kasse d. 13.-15. januar og din efterfølgende kasse afsender vi den første hverdag i februar og efterfølgende den første hverdag af hver måned.
Bestiller du efter d. 15. i en måned sender vi din første kasse sammen med kommende månedskasser. Herefter modtager du den næste kasse i starten af den efterfølgende måned. Eksempelvis bestiller du d. 20. januar afsender vi din første kasse i starten af februar (sammen med alle vores månedskasser) og din efterfølgende kasse afsender vi i starten af marts og herefter hver den første hverdag i måneden.
Du er forpligtet til straks at orientere os, hvis du skifter adresse, e-mail eller telefonnummer.
Dit abonnement er et løbende abonnement. Du kan til hver en tid opsige dit abonnement. Læs mere om opsigelse under “Opsigelse & Pause”.
Dine Oplysninger:
For at det er muligt at få et abonnement, er det nødvendigt at du lader dig registrere med følgende personlige oplysninger: navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, betalingskort.
SmagsKasseen.dk benytter sig af et tredjepartsprogram til at håndtere abonnementer i systemet. Dette program gemmer følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, betalingskort (gemmes kun i Bambora Checkout som er vores betalings gateway)
Dine personlige oplysninger bruges kun til det formål, at kunne levere varen til dig samt at håndtere dit abonnement. Oplysninger der er afgivet til www.økoladen.dk hverken videregives eller sælges og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Pris og betalingsbetingelser:
Alle priser er i danske kroner inkl. moms og afgifter.
De oplyste priser på et abonnement er inkl. leveringsomkostninger.
Når du opretter dit abonnement, gennemfører du dit køb med en kortbetaling, hvor vi automatisk trækker betalingen for dit abonnement hver måned.
Vi opkræver ikke gebyr ved betaling.
Når du opretter dit abonnement, giver du automatisk Økoladen lov til at trække betalingen for dit abonnement løbende hver måned, indtil du opsiger dit abonnement eller sætter det på pause. Du har desuden muligheden for at springe en måned over under “Din Profil”. Vi sender dig en kvittering via e-mail hver måned, når vi trækker betaling for den kommende levering. Betalingen bliver trukket når din kasse afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
Det er dit ansvar, at der ved fornyelse af abonnementet er penge på den konto, som er tilknyttet det betalingskort, du har benyttet ved tilmelding, så vi kan trække betalingen.
Du er forpligtet til at holde dine kortoplysninger opdateret. Dine kortoplysninger opbevares ikke hos Økoladen, men vi videreformidler dine opdateringer eller eventuelle sletning af kortoplysninger.
Sker der ikke betaling for dit abonnement, vil du ikke modtage din kasse.
Opsigelse & Pause:
Der gælder ingen bindingsperiode for dit abonnement. Du kan opsige dit abonnement når som helst, dog skal det ske senest den 20. i måneden inden vi sender næste kasse ud.
Ønsker du at opsige dit abonnement kan du på ethvert tidspunkt gøre dette under ”din profil”.
Når du har opsagt dit abonnement, modtager du en e-mail med bekræftelse på din opsigelse.
Bemærk, at du ikke kan opsige dit abonnement ved blot at returnere kassen eller lade være med at betale.
Skal du på ferie, eller ønsker du bare ikke kassen i en periode, kan du sætte dit abonnement på pause. Dette kan du selv gøre på din profil.
Fortrydelsesret:
Der gælder ingen fortrydelsesret på fødevarer.
Reklamation:
Vi hører altid gerne fra dig, hvis der er noget, du er utilfreds med, eller som du synes, vi kan gøre bedre. Der gælder reklamationsret efter købeloven. Vi kan kontaktes på kundeservice@oekoladen.dk.
Reklamationer skal foretages hurtigst muligt – både i relation til leveringen af kassen, herunder hvis den slet ikke er leveret. På den måde kan vi med det samme reagere og give dig en bedre service. En reklamation vil altid blive besvaret via e-mail.