Handelsbetingelser

oekoladen.dk ejes og drives af Økoladen ApS.
 
Info om Økoladen:
Økoladen ApS
Ugledigevej 95, Ørslev 
4760 Vordingborg 
Email: mail@oekoladen.dk 
Telefon: 55 89 32 15
CVR: 59 70 28 15

 

Betaling
Økoladen modtager betaling med Dankort & Visa Dankort.
Disse kort bliver der ikke opkrævet gebyr fra.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. 

Økoladen krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.
 
Priser
Alle priser i webshoppen er i danske kroner (DKK) og inkl. moms.
Vi forbeholder os retten til at ændre priser uden varsel og tager forbehold for tryk- og eller tekniske fejl som kan have forårsaget forkert prisangivelse på shoppen.

 
Levering
Da Økoladen kun laver friske produkter, må der påregnes en leveringstid på 5 arbejdsdage. 
Vi vil dog i de fleste tilfælde kunne sende varene 1-2 dage efter din bestilling. 

Økoladen sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. 
Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. 
Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. 
Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. 
Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. 
Økoladen kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Økoladen naturligvis en ny leverance uden beregning. 

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Økoladen tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette. 

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet.
 
Fortrydelsesret:
Da vi udelukkende sælger fordærvelige fødevare, har du ikke fortrydelsesret på vores produkter.

 

Reklamation:

Økoladen yder reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Økoladen indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Økoladen returneringsomkostninger i rimeligt omfang. 
Vi anbefaler også, at vores vare opbevares mellem 11 og 18 grader.

Reklamation og varereturnering:
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: 

Økoladen ApS
Ugledigevej 95, Ørslev 
4760 Vordingborg 
Email: mail@oekoladen.dk 

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. 

Refusion:
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Økoladen har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.
 
Personlige oplysninger (persondatapolitik):
For at vi kan indgå en aftale om et køb foretaget på shoppen har vi brug for følgende oplysninger:
 - Navn
 - Adresse
 - Telefonnr.
 - Deres mail adresse
Vores hensigt med registrering af Deres oplysning går udelukkende på at kunne levere ordren til Dem.
Deres oplysninger vil blive holdt fortroligt og vil aldrig blive videregivet til 3 part. Oplysningerne gemmes hos os i 5 år hvorefter de bliver slettet. Vi opsamler ikke personfølsomme oplysninger.
Når eller hvis der indsamles personoplysninger via vores side, vil dette kun ske med Deres samtykke.
Vi har derfor kun adgang til de oplysninger som De selv giver samtykke på.
Vi opbevarer eller transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
 
Som kunde i vores shop har De altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. De har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, vi har registreret om Dem. Disse rettigheder har De ifølge Persondataloven. Ønsker De at rette henvendelse herom så kontakt os via mail på mail@oekoladen.dk.
 
Klageadgang
Hvis De ønsker at klage over en vare eller et køb, skal de rette henvendelse til kundeservice@allershop.dk. Her sidder vores kompetente medarbejdere klar til at hjælpe dem.
Du kan også benytte nedenstående link som er EU-kommissionens online klageportal. Denne benyttes dog primært hvis du har bopæl uden for Danmark. Linket findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/